5 Greseli de Evitat in Lansarea Unei Campanii cu Articole Promotionale

Nu este un secret faptul ca articolele promotionale pot fi un ajutor foarte eficient in strategia de marketing a unei companii, deoarece au abilitatea de a creste notorietatea brand-ului si de a-l mentine in atentia clientilor actuali sau potentiali atunci cand intentioneaza sa apeleze la produsele sau serviciile dvs.

Spre deosebire de alte metode cunoscute (si mai scumpe) de publicitate, produsele promotionale pot fi personalizate si implementate in campaniile promotionale in multe moduri, foarte diferite unele de celelalte. Aceasta versatilitate poate constitui, totusi, o sabie cu doua taisuri: pune la dispozitia specialistilor mai multe variante din care pot alege, dar le ofera si mai multe ocazii sa faca greseli.

Alegerea produselor, atasarea logo-ului companiei si apoi butonul “trimite comanda” – cam in acesti pasi consta comandarea produselor promotionale pentru necunoscatori sau neprofesionisti. Multi sunt, insa, surprinsi sa afle ca, de fapt, este nevoie de mai mult de atat, mai ales daca se doreste obtinerea unei impresii generale pozitive, cu rezultate durabile si efecte concrete.

Pregatiti din timp campania de branding pentru a preintampina evenimentele neplacute

Planificati cu atentie campania de promovare pentru a evita eventualele neplaceri

Avand in vedere faptul ca profesionistii in marketing si organizatorii de evenimente se pregatesc deja pentru sezonul prilejuit de sarbatorile de iarna si de finalul de an, am identificat cele mai frecvente greseli in utilizarea articolelor promotionale si avem cateva recomandari pentru a le evita.

La ce trebuie sa fim atenti? Ce ar fi bine sa evitam? Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile la care vom incerca sa raspundem in cele ce urmeaza.

#1: Puneti prea multe informatii pe un singur produs

Ai multe de spus si nu foarte mult spatiu la dispozitie pentru asta pe acel articol promotional de care esti interesat? Este firesc sa doriti ca potentialii clienti sa cunoasca cat mai multe despre compania dvs., dar produsele personalizate nu sunt mijlocul cel mai potrivit pentru afisarea intr-un loc a informatiilor privitoare la afacerea pe care o promovati.

Alege un logo simplu sau un mesaj scurt pentru a spune un singur lucru, lasand deoparte mesajele mai lungi si informatiile suplimentare; acestea pot fi incluse in brosuri sau alte materiale publicitare tiparite sau online. Textul de pe un obiect personalizat trebuie sa fie scurt, concis si la obiect pentru a obtine un design clar si simplu, minimalist chiar.

Alegeti sa personalizati articolele promotionale fara a folosi multe informatii

Nu utilizati prea multe detalii pe obiectele personalizate

Poate parea o idee buna includerea a cat mai multe detalii, dar cel mai probabil veti fi chiar dvs. nemultumiti de rezultat deoarece, avand in vedere restrictiile de dimensiune a imprimarii de pe majoritatea obiectelor personalizabile, fidelitatea imaginii rezultate sau claritatea scrisului va dezamagi.

Cum puteti evita: Stabiliti intai mesajul pe care doriti sa il transmiteti si apoi alegeti un produs care sa se potriveasca ca dimensiuni, cu o zona de imprimare pe masura. Evident, o sacosa textila pentru cumparaturi va fi mai generoasa decat un pix prin aria de personalizare mai mare pe care v-o pune la dispozitie.

Fiti realisti cu privire la dimensiuni, dar nu scapati din vedere nici faptul ca atractivitatea unui articol este la fel de importanta ca informatiile transmise, mai ales daca doriti ca utilizatorii sa pastreze, sa se ataseze si sa foloseasca acel obiect

#2: Asteptati pana in ultimul moment

Daca stiti ca urmeaza sa aveti nevoie de produse personalizate pentru un eveniment, asigurati-va ca aveti suficient timp intre achizitia propriu-zisa si acel eveniment. Situatii neprevazute pot interveni, termenele limita pot fi subevaluate, putem chiar fi distrasi si sa scapam din vedere planul stabilit. Dar a astepta prea mult este una dintre cele mai des intalnite greseli in acest sens si, cel mai probabil, si cea mai costisitoare.

In masura in care acest lucru este posibil, incercati sa comandati produsele promotionale cu cateva luni inaintea evenimentului stabilit. Aceasta abordare va va permite sa implementati un plan eficient de distributie, sa remediati eventualele erori de imprimare sau sa comandati articole suplimentare.

Comandati din timp produsele personalizate necesare campaniei de marketing

Planificati din timp comanda de articole promotionale necesare campaniei de branding

Multe companii care activeaza pe piata promotionalelor pot prelucra fara probleme comenzile urgente, dar amanarea pana in ultima clipa va veni cu un cost suplimentar. Intreruperea fluxului de productie stabilit cu mult timp inainte se face adesea cu plata unei taxe de urgenta, pentru a compensa costurile impuse de modificari. De asemenea, taxele de livrare expresa pot fi mai ridicate, iar per ansamblu, bugetul estimat poate fi depasit chiar si cu 10-20%.

Mai mult, exista posibilitatea ca produsele asupra carora v-ati decis sa nu fie in stoc, procesul de productie sa dureze mai mult decat ati anticipat sau chiar ca produsele obtinute sa nu fie pe masura asteptarilor.

Cum puteti evita: Planificarea atenta este modul cel mai simplu de a reduce dramatic costurile finale cu articolele promotionale. Anticipati evenimentele viitoare prin stabilirea unui calendar de marketing si crearea, in functie de acesta, a unei grile pentru comandarea produselor personalizate necesare.

Acordati-va timp suficient pentru selectia articolelor, aprobarea design-urilor, productia efectiva si livrarea in timp util.

#3: Va concentrati exclusiv asupra pretului in detrimentul calitatii

Daca aveti la dispozitie un buget limitat si restrans, cel mai usor este sa achizitionati cele mai ieftine articole pe care le gasiti. Acesta este abordarea cea mai frecventa pentru a economisi bani si care, de obicei, da gres.

Totusi, tocmai cand aveti bani mai putini la indemana, ar trebui sa va concentrati pe calitate in loc de cantitate. Oferirea de articole ieftine poate fi in detrimentul brand-ului pe care doriti sa il promovati. Nu compromiteti imaginea companiei, obiectele promotionale o reflecta in ochii consumatorilor. Nu faceti confuzie intre eficient si ieftin.

Incercati sa va concentrati pe calitatea articolelor personalizate

Alegeti produse promotionale de calitate care sa va reprezinte

Este adevarat ca, in comparatie cu alte metode de publicitate, obiectele personalizate costa mai putin si sunt mai eficiente. Acesta este marele lor avantaj si motivul pentru care exista tentatia alegerii celor mai ieftine variante, dar sacrificarea calitatii de dragul unor mici economii va poate costa mai mult pe termen lung.

Cum puteti evita: Trebuie sa constientizati ca ceea ce oferiti vorbeste despre dvs. mai mult decat un slogan, iar o campanie de promovare cu articole dintre cele mai ieftine va reflecta atitudinea companiei fata de client. Daca bugetul stabilit este cu adevarat o problema, puteti consulta un expert in domeniu pentru a va ajuta sa alegeti produse eficiente, dar de calitate, utile si unice, reprezentative pentru scopul stabilit.

#4: Nu tineti cont de publicul tinta

Responsabilii de marketing din unele companii obisnuiesc sa aleaga produsele promotionale in functie de preferintele personale, selectand obiecte pe placul lor, fara a se gandi la cei care le vor primi si cum / daca vor fi ele apreciate de publicul tinta.

Utilitatea este motivul pentru care consumatorii pastreaza un articol promotional, insa modul in care este definita utilitatea difera in functie de public.

Analizati publicul tinta al campaniei de promovare

Adaptati alegerea produselor personalizate la publicul tinta

Faptul ca un produs are legatura cu domeniul dvs. de activitate nu inseamna automat ca va fi bine apreciat de consumatori. In loc sa faceti apel la gusturile proprii, trend-urile populare sau unicitatea obiectului in sine, incercati sa va ganditi ce va fi bine primit de persoanele carora va adresati in campania de promovare.

Cum puteti evita: Incercati sa descoperiti interesele personale si hobby-urile segmentului de public caruia va adresati in campania de marketing si sa identificati ce produse le-ar placea.

Inainte sa plasati urmatoarea comanda de articole personalizate, acordati putin timp studierii publicului in asa fel incat sa adaptati directiile de abordare la necesitatile sau pasiunile acestuia si sa gasiti acel ceva care i-ar impresiona placut.

#5: Ignorati importanta culorii si a designului

Platiti pentru ca logo-ul si numele companiei sa fie vazute, deci este important ca nimeni sa nu se incrunte cand vede produsul promotional pe care il primeste. Articolele personalizate sunt o investitie in campania de marketing si aveti anumite asteptari cu privire la cum ar trebui sa arate.

Cu toate acestea, crearea unui obiect promotional deosebit nu este pe atat de simpla pe cat poate parea atasarea unui logo pe un suport. Exista cateva elemente care trebuie evaluate cu atentie, printre acestea numarandu-se culoarea, grafica si design-ul obiectului si potrivirea lor cu logo-ul dvs. Altfel, rezultatul este un produs personalizat plictisitor si neinteresant, care este usor trecut cu vederea, sau unul tipator de la care oamenii intorc repede privirea.

Culoarea si designul joaca un rol important in personalizarea promotionalelor

Nu ignorati importanta graficii si a culorii in alegerea articolelor promotionale

Si totusi, exista numeroase situatii in care aspectele mentionate sunt ignorate, nefacandu-se remarcat nici obiectul in sine, nici mesajul, cu atat mai putin logo-ul, iar raspunsul asteptat intarzie sa apara.

Cum puteti evita: Personalizarea articolelor promotionale imbina folosirea culorii cu aplicarea unui model care sa atraga privirea sau a unui slogan care sa inspire o reactie pozitiva si sa va faca remarcati.

Un articol personalizat trebuie sa fie usor recognoscibil ca simbol a brand-ului, sa se incadreze intr-o schema de culoare sau sa respecte unele linii de design, sa vorbeasca in numele companiei pentru a putea atrage interesul consumatorilor in serviciile sau produsele dvs.

Cel mai eficient mod de a evita greseli de acest tip, daca nu aveti un specialist in domeniu, este colaborarea cu o companie din domeniul articolelor promotionale care dispune de un departament de design care va poate ajuta si asista la fiecare din pasii procesului de realizare a articolelor personalizate.

Asadar, daca luati in calcul includerea produselor personalizate in campaniile dvs. de marketing, este necesar un plan bine gandit si efort suplimentar pentru a nu cadea in capcanele pe care graba si superficialitatea le pot pune in calea reusitei.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Type The Red Captcha Characters Below.