Cele mai populare tehnici de personalizare, pe înțelesul tuturor

Ce tip de personalizare se pretează cel mai bine pentru un tricou?”

Mulți s-au trezit confruntați cu această întrebare, indiferent că pregăteau un cadou în ziua petrecerii unui prieten ori un eveniment sportiv pentru care trebuiau branduite câteva sute de tricouri.

Articolul de mai jos este dedicat celor care vor să înțeleagă rapid tehnicile de personalizare pentru a lua o decizie în cunoștință de cauză. Astfel, în rândurile care urmează, vom prezenta cele mai populare tehnici de personalizare.

Serigrafia (Screen printing)


Considerată drept cea mai populară tehnică de printare cu rezistență dovedită în timp, serigrafia este ideală pentru imprimarea unei imagini sau a unui logo care nu depășește 18 culori. Dacă dorești sigla unei companii pe un tricou ori pe un hanorac, serigrafia este opțiunea ideală.

Cum funcționează serigrafia?
Cernelurile se transferă de pe un suport neted printr-o sită serigrafică ale cărei ochiuri sunt umplute cu ajutorul unei raclete. Cea mai mică sită are 300 ochiuri ochiuri/inchi, ceea ce face ca rezoluția maximă pe care se asigură imprimarea să fie de 300 dpi.
  Procedeul presupune ca fiecare strat de culoare să fie tipărit succesiv, așadar  mai multe plăci serigrafice sunt necesare, câte una pentru fiecare culoare, motiv pentru care serigrafia nu este recomandată fotografiilor cu multe detalii. În cazul acestora, se recomandă folosirea tehnicilor precum transfer digital (Digital Transfer) sau sublimare (Sublimation Printing).

Concluzie: rezistență crescută, costuri reduse, ideală pentru imagini cu un număr redus de culori.


Gravarea (Engraving)

 

Reprezintă cea mai rezistentă tehnică de personalizare și poate fi executată prin trei metode: laser, laser cu CO2 sau gravare mecanică (folosind o freză cu diamant pentru a săpa litere sau figuri pe suprafața produselor)

Rezultatele diferă în funcție de obiectul gravat: lemn, sticlă, marmură, metal, acril, plastic, etc. Spre deosebire de gravarea cu laser, gravarea mecanică folosește freze de dimensiuni diferite, în funcție de adâncimea necesară inscripționării (superficială sau în profunzime).

Cum funcționează gravarea (engraving-ul)?

Cu ajutorul unei raze laser sau a unei părți mecanice dure (diamant) se produc șanțuri de mici dimensiuni în produs, care poate fi fabricat din plastic, metal, sticlă, marmură, piele, acril, plută, cauciuc, ABS, etc.

Suprafața poate fi plană sau curbată, în funcție de obiect. Unda laser sau freza este controlată de un calculator care asistă toata operațiunea de gravare.

Concluzie:
Rezultatul final depinde de obiectul care va fi gravat. Rezultatele obținute vor fi cu atat mai spectaculoase cu cât obiectele promoționale corespund mai mult cu cele recomandate de furnizorii de promoționale drept pretabile pentru acest gen de personalizare. Folosind această tehnică se pot grava ecusoane metalice, brelocuri metalice, medalii, insigne metalice, etc.

 

Tampografia (Pad Printing)

 

Cunoscut drept procesul de personalizare cu cea mai mare varietate de materiale suport, tampografia poate personaliza până și cadourile cu suprafețe extrem de neregulate, prin transferul unei imagini 2D pe obiecte 3D.

Acest lucru se realizează folosind un proces de gravare care implică transferul unei imagini de pe clișeu cu ajutorul unei suprafețe de silicon, pe un substrat. Tampografia este folosită în general, pentru articole ce sunt dificil de imprimat prin alte procedee, precum aparate medicale, accesorii auto, obiecte promoționale mici, aparatură electronică, echipamente sportive, jucării etc. și poate fi folosită pe o multitudine de materiale: sticlă, plastic, metal, ceramică, carton, piele etc.

Cum funcționează tampografia (Pad Printing)?

Imaginea, logo-ul sau textul care trebuie imprimat cu ajutorul tampografului necesită procesare computerizată sau poate fi copiat direct de pe un alt produs. Dupa procesare, imaginea este imprimată cu ajutorul unei imprimante cu laser sau cu jet de cerneala.

Dupa acest procedeu, trebuie creat un film pentru imaginea care trebuie imprimată. Imaginea este astfel, transferata pe clișeul care este expus la raze ultraviolete și urmeaza procesul de developare și fixare.

Clișeul este montat în mașina de imprimare apoi afundat în vopsea. Surplusul de vopsea este răzuit cu o lamă. Dupa ce diluantul din vopsea este evaporat, aceasta devine lipicioasă și, în acest fel, aderă mai bine la tampon și de la tampon la produsul care trebuie imprimat. Vopseaua rămasă în adânciturile clișeului va fi transferată cu ajutorul tamponului siliconic pe obiectul ce se dorește imprimat. Grosimea stratului de vopsea variază între 6-20 µm.


Concluzie:
Tampografia folosește o cama largă de culori și conferă o rezistență crescută a imprimeului. Suportul de imprimat este diversificat și dă flexibilitate lucrarilor de personalizare: plastic, metal, piele, sticla, ceramica, carton sau lemn. în concluzue, pot fi imprimate obiecte cu forme neregulate sau din materiale moi, dificil de imprimat prin alte procedee de personalizare. Durata de execuție a comenzilor este redusă.

 

Sublimarea  (Dye Sublimation)Sublimarea este metoda de aplicare a unei imagini filmate speciale pe o suprafață finală (ceramică, metale care au un strat de poliester, textile sintetice) folosind trei ingrediente de bază: cerneală, căldură și presiune. Cerneala de sublimare este unică prin capacitatea sa de a trece de la solid la gaz fără a trece printr-o formă lichidă (ca gheață uscată). Conversia este inițiată de căldură și controlată de presiune și timp.

Din punct de vedere chimic, sublimarea reprezinta procesul de transfer termic prin care anumite elemente trec din starea solida in starea gazoasa.

Cum functioneaza sublimarea  (Dye Sublimation)?

 

Sublimarea – o tehnica de imprimare care permite ideilor tale sa fie vizibile la potential maxim.

Logo-ul, design-ul sau mesajul este tiparit mai întâi pe un suport special de sublimare (o coală specială de hârtie) care va trece pe suportul final (tricou, geantă, cană, puzzle, etc.) în urma aplicării unei temperaturi înalte, cu ajutorul unei prese. Una dintre condițiile sublimării este ca suportul pentru personalizare să fie de culoare albă. Sublimarea se realizeaza la cea mai bună calitate și detaliere pe textilele sintetice, mai exact cele care au în componență material sintetic sau pe alte suporturi precum ceramică, lemn, metal și altele care au fost tratate în prealabil pentru sublimare cu acrilic sau poliester.

In comparație cu serigrafia sau cu tiparul digital (DTG), vopseaua este absorbită de țesătură, permițând astfel tricoului sau țesăturii să fie mai respirabila și mult mai moale. Legat de modul cum vopseaua interacționează cu țesătura se poate spune că în cazul DTG-ului vopseaua se aplică deasupra materialului, pe când, în cazul sublimării, vopseaua intră în țesătură.

Tricourile sau gentile care sunt printate cu ajutorul sublimarii sunt rezistente la apă, le trecerea timpului și designul lor nu se zgârie. Avantajul unic al acestei tehnici este că imprimarea este de durată și garantează 100% fidelitatea imaginii. Se pot realiza lucrari full color pe rucsacuri, portofele, accesorii de calatorie, truse de machiaj etc.

Se printeaza grafica dorita cu cerneala de sublimare pe o coala speciala de hartie;Aceasta coala se pozitioneaza peste produsul ce se doreste a fi personalizat (tricou, mouse-pad, puzzle, etc) si se introduce in presa termica pentru tricouri;La peste 200 grade are loc procesul de sublimare prin care moleculele de apa se transforma in gaz, iar pigmentii de culoare se transfera de pe foaia de sublimare pe suportul respectiv (tricou, cana, geanta etc.).

 

Concluzie

 

Broderie (Embroidery)

Broderia este o metoda clasica si sofisticata in acelasi timp, reprezentând cel mai vechi mijloc de personalizare si este cel mai des folosit in cazul textilelor. Aceasta metoda va ajuta sa evidentiati textele, imaginile, logo-urile pe o suprafata textila care poate fi neteda si dreapta sau inegala si impodobita. Acelasi design brodat poate arata diferit atunci cand este cusut pe articole de imbracaminte diferite – in functie de greutatea materialului, grosimea acestuia, textura, acele vor intepa mai strans sau mai larg tesatura.

 

Cum functioneaza broderia (Embroidery) ?


Un echipament de broderie cu un procesor intern transfera design-ul si stabileste tipul de broderie, dimensiunea, densitatea si culorile.  Cu ajutorul masinilor ultramoderne cu mai multe capuri, pot fi procesate simultan pana la 15 culori. Folosind diferite marimi pentru cadre, design-ul dorit va fi brodat la orice scara, dar se recomanda ca acesta nu fie mai mare de 15 cm; in acest caz, se recomanda serigrafia, transferul serigrafic, imprimarea direct pe textile etc.

Broderia se foloseste cel mai des atunci cand se doreste personalizarea pe sepci, palarii, tricouri, tricouri polo, haine, paturi, camasi, genti, salopete, bonete, denim s.a.m.d.. Un tricou polo cu un logo brodat pe partea din fata, sus pe piept, va da un aspect profesional de uniforma. De asemenea metoda poate fi combinata cu alte procedee pentru a crea, de exemplu, broderie 3D “pufoasa” – realizata dintr-o spuma speciala pentru a obtine un efect tridimensional real.

Avantaje: Un logo personalizat prin broderie aduce plus-valoare companiei prin aspectul sau, fiind mereu la moda;Este o metoda potrivita atat pentru suprafete netede, cat si pentru cele neregulate;Orice logo poate fi reprezentat datorita multitudinii de culori existente;Rezistenta mare a logo-ului in timp; practic, broderia dureaza cata vreme veti avea produsul.In fabrica Samdam, broderia se realizeaza cu ajutorul unor masini speciale cu 6 sau 8 capete numite Tajima. Calitatea oferita de aceasta va incanta pana si cel mai pretentios client.In concluzie, broderia, ca metoda de personalizare, este considerata o unealta pentru cresterea vizibilitatii brandului imbinand clasicul cu modernul, datorita posibilitatii de a imbina armonios culorile, de a folosi materiale ingenioase, precum si motive sau modele brodate.

 

Printing DTG (Direct to Garment)

 

 

 

Printul DTG (Direct To Garment) mai este cunoscut si sub numele de imprimare digitala sau imprimare direct pe material, fiind o tehnica de printare direct pe textile si imbracaminte care foloseste o imprimanta cu inkjet specializata, care disperseaza un jet de cerneala la imprimarea pe imbracaminte la fel ca o imprimanta normala cu inkjet. Este cea mai rapidă modalitate de imprimare pe textile.

Cum funcționează ?

Avantaje:

Avantaje Printing DTG (Direct to Garment)
varietate mare de nuanțe ale culorilor;
detalii excepționale;
potrivit pentru volume mici

Printuri detaliate cu milioane de culori ce pot fi aplicate pe diferite materiale;Termen de livrare scurt datorita faptului ca procedeul de imprimare este rapid;Pentru ca cerneala intra direct in tesatura tricoului, imprimeul este fin la atingerPosibilitate de printare a design-urilor complexe cum ar fi pozele, imaginile, textele etc;Nu exista costuri de set-up ca la metodele de printare traditionale;Daca se doreste printarea peste fermoare si nasturi, DTG-ul este varianta perfect

Concluzie
In concluzie, imprimarea direct pe material (DTG) permite personalizarea textilelor la un raport calitate-pret eficient pentru evenimentele care apar inopinat sau pentru cantitatile mari de produse ce urmeaza a fi personalizate. 

 

Embosarea (Embossing)

 

Embosarea este o metoda de imprimare uscata in care o matrita incalzita este folosita pentru a aplica grafica pe o anumita suprafata. Aceasta tehnica permite imprimarea uscata pe materiale cum ar fi piele, inlocuitori de piele sau hartie, folosind o presa pre-incalzita la temperatura ridicata.

Dimensiunea maxima de imprimare pentru această tehnica este de 100×100 mm. Este bine de stiut ca, uneori, detaliile foarte mici nu pot fi bine tiparite, de aceea exista anumite restrictii:

Detaliile ca marca TM sau marca de inregistrare ® nu vor fi vizibile la inaltimea de 1,8 mm;

Textele in pozitiv trebuie sa aiba o inaltime mai mare de 2 mm;

Textele in negativ trebuie sa aiba o inaltime mai mare de 2,5 mm;

Grosimea liniei in pozitiv trebuie sa fie mai mare de 0,5 mm;

Grosimea liniei in negativ trebuie sa fie mai mare de 0,5 mm.

Textura materialului poate influenta aceste restrictii.

Avantajele personalizarii prin embosare:

Senzatie tactila deosebita; finisare superioara;

Impact ridicat, in mod special pe PVC-ul colorat;

Embosarea oarba ofera o inscriptionare cu aspect exclusivist si subtil;

Tehnica este potrivita pentru logo-uri de mici dimensiuni;

Metoda permanenta.

 

Cum functioneaza embosarea (embossing-ul)?



O matrita de metal este creata in dimensiunea inversa a design-ului dorit. Matrita este conectata la o masinarie (presa) care utilizeaza caldura si o metoda de stantare, astfel incat aceasta este apasata pe produsul de personalizat, lasand o inscriptionare permanenta a design-ului.

Există trei tipuri de embosare:

Embosare oarba – forma de embosare nu include utilizarea unor cerneluri sau a unei folii care sa evidentieze zona embosata. Aspectul reliefat al materialului este singura diferenta remarcabila, oferindu-i un efect curat si diferit logo-ului.

Embosarea cu folie/ folio – proces prin care o folie colorata este plasata intre matrita metalica si produs pentru ca folia sa fie stantata in design.

Embosarea combinata – metoda de personalizare care presupune faptul ca produsul este embosat cu timbru sec, dar si cu folie.

Pastelling sau embosarea cu culoare (tint leaf embossing) – tehnica de personalizare care presupune o combinatie intre o matrita care ofera o infatisare subtila vintage unui substrat care a fost embosat cu timbru sec sau cu folie.

Emailare – se refera la finisarea zonei embosate cu o substanta stralucitoare sau lucioasa, prin aplicarea caldurii de catre matrita pe materialul potrivit.

Ardere – tehnica similara emailarii cu exceptia faptului ca nu este utilizat un luciu, ci o temperatura ridicata pentru a crea efectul de ars rezultand o aspect de vechi sau umbrit. Produsele recomandate pentru acest procedeu sunt articolele din piele sau amestecuri de piele precum mapele, portofele, genti de laptop, brelocuri din piele pentru chei sau etichete pentru bagaj.

Embossing/Debossing & Foil Stamping

Embossing = design ridicat

Debossing = stampilare

Avantaje Embosarea (Embossing)

Back to School. Sfaturi și Soluții

Odată cu întoarcerea din concediul de vară, părinții intră în febra pregătirilor pentru începerea școlii. Se fac calcule, planificări, estimări și se evită pe cât posibil apariția cheltuielilor neprevăzute care pot destabiliza destul de ușor bugetul familiei. Din fericire, toate aceste eforturi sunt răsplătite prin bucuria celor mici, probabil și cei mai nerăbdători să audă primul clopoțel. Pentru a veni în sprijinul celor proaspăt reveniți din vacanță, am pregătit câteva sfaturi și soluții, explicate în rândurile de mai jos.

Read More

Cinci sfaturi și cinci obiecte utile pentru o vacanță de vară de neuitat.

Ne aflăm în plină vară, perioada anului în care e aproape imposibil să fii indispus, mai ales că majoritatea celor din jur sunt mult mai relaxați, veseli și predispuși la socializare. Vara este și perioada pentru care românii își repartizează cea mai mare parte din zilele de concediu. Conform celor mai recente studii de piață, profilul turistului român a cunoscut o evoluție semnificativă comparativ cu anii trecuți. Astfel, bugetul alocat vacanțelor a fost majorat cu aproape 50% iar nivelul cerințelor a fost corelat cu noile valori. În consecință, turiștii din România au început să-și planifice vacanțele cu mai multă exigență și să se informeze despre recenziile oferite locațiilor de către ceilalți turiști.

Read More

7 aspecte de urmarit in organizarea petrecerii corporate de Craciun Include petrecerea corporate de sfarsit de an in sistemul de apreciere al performantelor angajatilor

In aproximativ o luna, vin sarbatorile de iarna – acea perioada in care suntem cu totii recunoscatori pentru diverse reusite. Suntem recunoscatori angajatilor nostri pentru ca ne-au ajutat sa indeplinim obiectivele de business anuale. Pentru acest lucru, este necesar sa le aratam cat de mult ii apreciem, organizand o petrecere corporate de Craciun.

Pe langa evenimentul in sine, ofera-le si cadouri promotionale care sa le aminteasca in timp de momentele desfasurate in cadrul petrecerii

Prin organizarea unei petreceri dedicate lor, angajatii se vor simti apreciati si mai motivati pentru anul ce urmeaza

Read More

Creeaza Campanii de Marketing Sustenabile cu Noua Colectie de Promotionale E timpul sa duci ideea de responsabilitate sociala in planul concret: alege promotionale eco-friendly

Cum spuneam la inceputul anului, in articolul despre tendintele 2018 din industria promotionala, se pare ca sustenabilitatea si responsabilitatea sociala sunt aspecte care se regasesc la fiecare pas, inclusiv in campaniile de promovare ale companiilor. Oamenii au devenit din ce in ce mai interesati de implicarea in viata comunitatii si de starea mediului inconjurator.

Promotionalele sustenabile imbunatatesc strategia generala de marketing prin faptul ca sustin valorile brandului

Read More

Alege Imprimarea cu Lumina UV ca Metoda de Personalizare

Pentru a ramane in mintea unui consumator ca brand care ofera solutii pentru problemele sau nevoile acestuia, dar si pentru a-i recompensa loialitatea, companiile ofera promotionale pe care le personalizeaza prin diferite tehnici de imprimare. In general, aspectele cheie urmarite de advertiseri sunt: raportul calitate-pret, produsele potrivite si timpul necesar pentru metoda de personalizare aleasa.

Promotionalul ales, metoda de personalizare si calitatea printului transforma articolul intr-o surpriza placuta atat pentru clienti, cat si pentru advertiseri

Promotionalul ales, metoda de personalizare si calitatea printului transforma articolul intr-o surpriza placuta atat pentru clienti, cat si pentru advertiseri

Read More

5 Metode Prin Care Sa Incurajezi Clientii Sa Revina la Cumparaturi Valorifica sursa de clienti care deja iti genereaza venituri

Visul oricarui antreprenor este ca orice client care a cumparat macar o data, sa revina cat mai curand pentru o noua achizitie. Indiferent de etapa din procesul de cumparare, companiile incearca sa ofere servicii ireprosabile de customer support. Dar nu este de ajuns. 

Totusi, nu trebuie sa se neglijeze clientii noi, intrucat fara aceasta categorie afacerea nu se poate dezvolta.

Companiile trebuie sa investeasca mult in construirea relatiilor de lunga durata cu clientii lor

Read More

2 Dintre Cei Mai Buni Agenti de Vanzari Au Plecat in Acest Weekend la Formula 1 – Hungarian GP 2018

Tehnica, competitia si, nu in ultimul rand, pasiunea pe 4 roti sunt aspectele cheie care descriu acest weekend. In perioada 26-29 iulie 2018, se desfasoara la Hungaroring, cea de-a 33-a editie a evenimentului de Formula 1 – Hungarian Grand Prix.

Pista se afla la aproximativ 20 de km de Budapesta Grand Prix 2018 Ungaria se desfasoara pe pista Hungaroring, in perioada 26 – 29 iulie 2018

Grand Prix 2018 Ungaria se desfasoara pe pista Hungaroring, in perioada 26 – 29 iulie 2018

 

Read More

Ofera Promotionale Cool in Campania de Promovare Back To School Incepe deja noul an scolar? Pentru tine, advertiserule, cu siguranta!

Desi ai putea spune ca “Eh, mai este pana pe 10 septembrie si vacanta de vara e abia in toi”, campaniile de marketing pentru inceperea noului an scolar nu se fac peste noapte. Asadar firmele trebuie sa-si „faca temele” din timp si sa inceapa sa comande produsele promotionale necesare. 

Atat elevii, cat si parintii vor aprecia efortul tau de a le oferi promotionale pentru scoala

Pentru advertiseri, perioada de back-to-school este o oportunitate excelenta pentru promovarea brandului

 

Read More

Construieste Campanii de Marketing Care Sustin Campingul Montan Vezi accesoriile promotionale destinate pasionatilor de campare

Daca festivalurile, concediile la mare, orasele energice nu sunt your thing, atunci cu siguranta esti genul de persoana care prefera drumetiile sau excursiile la munte. Fie ca vorbim despre drumetiile de o zi sau de mai multe (incluzand camparea in bungalouri, rulote, corturi sau chiar sub cerul liber), din bagaj nu trebuie sa iti lipseasca cateva accesorii esentiale pentru acest tip de activitate.

Echipamentele de camping difera in functie de loc, anotimp, durata, mijlocul de transport, nivelul de confort pe care il vrei, dar si alte aspecte

Echipamentele de camping difera in functie de loc, anotimp, durata, mijlocul de transport, nivelul de confort pe care il vrei, dar si alte aspecte

Read More